Строителството на луксозни хотели в Хавана е във вихъра си

Строителството на луксозни хотели в Хавана е във вихъра си
Добавена на 09.06.2017 16:21:02

Кубинците посрещат възхода на туризма от висок клас със смесени чувства.

Строителни кранове изпъкват на хоризонта в столицата на Куба Хавана. В града се вихри с пълна сила строителство на луксозни хотели на фона на възмущението на някои жители и загрижеността, че президентът на САЩ Доналд Тръмп може да промени политиката на Вашингтон за сближаване, която подхранва туристическия бум, пише Ройтерс.

Базираната в Швейцария компания Kempinski Hotels SA открива своя Gran Hotel Manzana в сърцето на Хавана. Петзвездният хотел се управлява от компанията, но е собственост на кубинското правителство. Той заема най-горните етажи на реновирания търговски център Belle Epoque, пълен с луксозни магазини.

В близост до този хотел се строят още два обекта, които ще бъдат луксозни хотели. Единият ще се управлява от испанската верига Iberostar, а другият – от френската Accor – най-голямата хотелска верига в Европа.

Туризмът е единственото ярко място в умиращата икономика на Куба, която се бори с намаляващия износ и катаклизмите в най-големия й търговски партньор – Венецуела.

Кубинският министър на туризма Мануел Мареро съобщи миналия месец, че през тази година се очакват 4,2 млн. туристи спрямо 4 млн. през 2016 г. Според него страната добавя 2 хил. хотелски стаи всяка година към общия запас от 65 хил. стаи и 21 хил. жилища под наем за туристите.

Посещенията от американци на Острова на свободата се увеличават, след като през миналата година бяха възобновени круизите и полетите от САЩ. През миналата година броят на американските туристи се е увеличил със 74%. Новият американски президент Доналд Тръмп обаче планира отново да затегне правилата. Намеренията му ще се изяснят по-късно този месец.

Очаква се това да навреди на туризма в Куба поне в краткосрочен план и може да забави и строителството на хотели.

"Надяваме се, че ограниченията за търговия и пътуване, облекчени от администрацията на Барак Обама, няма да бъдат затегнати отново от сегашното правителство на САЩ", казва Алесандро Бенедети, маркетинг директор на Kempinski.

Кубинското правителство от известно време ухажва чуждестранните хотелиери да развиват неизползваните пазари, особено в туризма от висок клас.

Експерти коментират, че Куба, която предлага многобройни жилища от по-нисък и среден клас, правилно залага на лукса, въпреки че за операторите ще бъде предизвикателство да поддържат стандартите в строго контролираната икономика в съветски стил.

"Имаме туристически агенции, които се свързват с нас, като твърдят, че никога не са работили с Куба, защото страната не предлага нищо в съответствие с техните стандарти", каза Бенедети. Според него това вече се променя.

Кубинците обаче изпитват смесени чувства заради твърде високите цени, които правят хотелите недостъпни за тях. Още повече, че строителството се фокусира във високия сегмент, а много от кубинците живеят в стари, претъпкани жилища, някои от които нямат стени.

Статията и снимката са от http://Investor.bg.